planas

III aukštas, XIX ekspozicijos salė

Aleksandro Slendzinskio, Karolio Ripinskio, Andriaus Valinavičiaus, Antano Belkevičiaus, Jono Hesės, Mykolo Kuliešos, Ignoto Ščedrausko kūriniai

← XVIII ekspozicijos salė | XX ekspozicijos salė →

 

Jono Rustemo vadovaujamoje Vilniaus universiteto Piešimo ir tapybos katedroje subrendo dailininkų romantikų karta. Ne vienas jaunas menininkas, dar studijuodamas universitete, buvo susijęs su slaptomis studentiškomis organizacijomis, artimai pažinojo Adomą Mickevičių, Tomą Zaną, Pranciškų Malevskį ir kitus Filomatų sąjūdžio dalyvius, lankė Gotfrydo Ernesto Grodeko vedamą literatūros kursą, klausėsi Joachimo Lelevelio, Igno Onacevičiaus, Igno Danilavičiaus istorijos paskaitų, skiepijusių patriotinę Lietuvos ir Lenkijos istorijos sampratą. Iš švietėjiškosios ideologijos romantikai perėmė tikėjimą auklėjamąja meno galia, savo kūriniais siekė sužadinti domėjimąsi savojo krašto istorija, ugdyti tautinę savimonę.

Populiariausias tapybos žanras tebebuvo portretas. Romantikai nemėgo nuobodžių, pagal užsakymus tapomų portretų, tačiau mielai vaizdavo šviesiausius amžininkus, kraštui nusipelniusius žmones. Jiems imponavo buitinis žanras. Savo kūriniuose dažnai vaizdavo įvairių socialinių sluoksnių atstovus, religinių švenčių ir liaudies pasilinksminimų scenas. Populiarios buvo ir Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės istoriją, garsiausius praeities mūšius ir karvedžius vaizduojančios kompozicijos.

Adresas: Didžioji g. 4, LT-01128 Vilnius
Tel. / faks. +370 5 261 1685
vpg@lndm.lt