Indrės Stulgaitės-Kriukienės ir Remigijaus Kriuko stiklo paroda „Pajūris“

2017 m. gegužės 20–rugpjūčio 20 d.

Remigijus Kriukas. Senasis Švyturys

Stiklo menas – labai specifinė sritis, turinti daug savitų technologinių ypatybių, jau nekalbant apie tai, kad stiklas – ypač kaprizinga medžiaga. Menininkams Indrei Stulgaitei-Kriukienei ir Remigijui Kriukui viena patraukliausių yra sunkiai valdoma karšto stiklo formavimo technologija (pūtimas, liejimas, laisvas formavimas). Ne mažiau svarbi ir šalto stiklo apdirbimo sritis, ypač kai kalbama apie optinį – itin skaidrų – stiklą. Įvairiaprasmė, įvairialypė, savyje talpinanti paslaptingąją, papildomą dimensiją materija; užburianti, įtraukianti, pasakanti daugiau nei įmanoma pasakyti žodžiais. Stiklas! Materija, sujungusi ir vienijanti du kūrėjus, skirtingus, turinčius savitą braižą, stilių, skirtingą kūrybinę patirtį, bet kartu ir panašius – beprotiškai mylinčius stiklą!

 

Įgyvendindami savo kūrybinius sumanymus, menininkai nuolat eksperimentuoja, gilinasi į technologinius ypatumus ir stengiasi optimaliai išnaudoti šios išskirtinės medžiagos galimybes – optiškumą, skaidrumą, iliuziją – derindami skaidrius ir šiurkščius paviršius.

 

R. Kriukas su stiklu „bendrauja“ daugiau nei tris dešimtmečius, I. Stulgaitė-Kriukienė kiek trumpiau – daugiau nei dešimtmetį. „Stiklą labai mylėti reikia, kad jį galėtum suvaldyti. Tupinėji, tupinėji aplink stiklą, kol pradedi jį suprasti vis geriau. Ir vieną dieną pajunti, kad gali su stiklu susikalbėti. Stiklas skamba kaip džiazo šilta muzika. Improvizuodamas su stiklu gali išgauti nenusakomas formas. Juk ši medžiaga – neapčiuopiama ir kartu labai trapi. Sukurti dideli darbai nesudaro sunkumo jausmo. Juose atsiskleidžia trapumas, nes matyti stiklo vidus“, – sako R. Kriukas.

 

Remigijus linksta į stambesnius gabaritus, naudoja sau būdingas, autorines technikas, tam tikru liejimo būdu išgautas detales komponuoja su skaidriais, optiniais stiklo luitais ir kuria gana savitą ir įdomų stiklo stilių; autorius optinį stiklą derina su lietu, pjaustytu, šlifuotu ir poliruotu stiklu. Kitos pamėgtos technologijos – stiklo liejimas, karšto stiklo formavimas, pūtimas, deriniai su akmeniu, metalu.

 

Indrė Stulgaitė-Kriukienė. Sunset Ship

Indrės darbai mažesni. Dėmesys kreipiamas ne tik į estetinę kūrinio pusę, dažname kūrinyje slypi egzistencinės idėjos. Autorei svarbi emocinė kūrinio išraiška. Labiausiai mėgstama technologija – karšto stiklo liejimas, taip pat stiklo šlifavimas, poliravimas, deriniai su kitomis medžiagomis – medžiu, akmeniu.

 

Sutuoktiniai kartu rengia autorines parodas, dalyvauja ir bendrose stiklo meno parodose, projektuose, meninio stiklo simpoziumuose.

 

Ekspozicijoje matome ne tik unikalius kūrinius – stiklo skulptūras, bet ir autorinius tiražuojamus kūrinėlius, kurie kasdien gimsta jau antrą dešimtį gyvuojančioje meninio stiklo studijoje „Glasremis“. Savo veiklą studija pradėjo 2000 metais. Jos įkūrėjas – R. Kriukas.

 

Pagrindinė studijos produkcija – įvairių dydžių, formų ir savito dizaino dekoratyvinės stiklo formos, vardinės verslo dovanos, užsakomieji prizai bei dovanos įvairiems renginiams, stiklo skulptūros, stiklinės ir kombinuotos interjero ir eksterjero dalys – yra kuriami dviejų įmonės dizainerių – R. Kriuko ir I. Stulgaitės-Kriukienės. Stiklo gaminiai formuojami rankomis. Didelis dėmesys skiriamas kokybei, naudojamos tik aukštos kokybės žaliavos ir medžiagos.

 

Didžiausias mūsų turtas ir pasididžiavimas – aukštos kvalifikacijos, didelę patirtį turintys stiklo meistrai.

 

Vytauto g. 17, LT-00101 Palanga
+370 460 30 314
gintaro.muziejus@lndm.lt