Muziejus kaip laboratorija

LNDM P. Domšaičio galerija visus metus vykdė projektą „Muziejus kaip laboratorija“, kuris siekė sukurti bendradarbyste, empatija ir bendruomeniškumo poreikio patenkinimu grįstą tvarų bendrabūvį su Klaipėdoje gyvenančiomis jaunimo grupėmis.

 

Vis daugiau kalbama apie muziejaus sampratos kaitą: kad muziejus turėtų sutelkti dėmesį ne į objektus, bet į žmones. Atminties institucijos skatinamos pažinti bendruomenių poreikius, užmegzti tvarius santykius, įtraukiant jų atstovus į sprendimų priėmimą. Taip organizacijos gali inicijuoti pozityvius socialinius pokyčius. 

 

Siekiant suburti kūrybiškam dialogui jaunimą, pakurstyti jų bendruomeniškumo poreikius ir kūrybiškai prasmingą socializaciją, siekėme permąstyti muziejaus sampratą projekte “Muziejus kaip laboratorija”. 

 

Programą sudarė 4 temos (institucija, atmintis, istorija ir architektūra) skatinančios peržiūrėti ir pergalvoti, kokios yra pagrindinės šiuolaikinio muziejaus funkcijos ir vaidmuo visuomenės gyvenime. Temas plėtojo profesionalūs menininkai ir kultūrininkai, pravesdami 7 užsiėmimus. Užsiėmimų metu dalyviai permąstė šiuolaikinio muziejaus paskirtį, ieškojo naujų eksponavimo, architektūros ir pristatymo būdų, projektavo idėjų laboratoriją.

 

Kovo mėnesį įvyko pirmasis susitikimas su profesionalia istorijų žodžiu pasakotoja bei pasakojimo meno mokytoja Milda Varnauskaite.  Užsiėmime dalyvavo Socialinių mokslų kolegijos studentai.  Susitikime jaunuoliai remdamiesi Prano Domšaičio paveikslais mokėsi konstruoti istorijas, kurti ir griauti pasakojimus.

 

Balandžio mėnesį įvyko net keturi susitikimai.  Arvydas Lukys, fotomenininkas, dėstytojas, VDA profesorius, susitiko su Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto studentai bei Klaipėdos technologijų mokymo centro moksleiviai.  Užsiėmimo metu menininkas pasakojo, kaip savo kūryboje naudoja archyvą ir kokias inspiracijas archyvas teikia kitiems pasaulio fotografams. 

 

Dainius Liškevičius – skulptorius, performanso ir videomenininkas, pasakojo apie protesto meną, patriotizmą, performanso kūrimą, apie muziejaus kaip institucijos dekonstravimą. 

 

Trečiajam balandžio mėnesio užsiėmimui vadovavo menininkas, architektas Vladas Suncovas, kuris kuria erdves architektūros, dizaino, technologijų ir meno metodais. Prano Domšaičio galerijoje vykusio susitikimo metu Klaipėdos Vydūno gimnazijos moksleiviai gavo užduotį pertvarkyti Prano Domšaičio galerijos edukacinę erdvę.  Užsiėmime moksleiviai demonstravo kūrybiškumą kurdami naują esamų baldų dizainą, projektuodami būsimos kavinės interjerą.

 

Ketvirtajame balandžio mėnesio susitikime dalyvavo aktyvus Klaipėdos menininkas, architektas Vladas Balsys. Jis projekto dalyviams dėstė apie parodų architektūrinius sprendimus ir kaip kurti pasakojimą pastatuose.

 

Gegužės mėnesį vykusiame susitikime LNDM Vytauto Kasiulio dailės muziejaus vyr. edukatorė Rima Povilionytė pristatė vizualinio mąstymo strategiją.  Rima kartu su dalyviais mokėsi matyti muziejuje esančius kūrinius.    

 

Rugsėjį tapytoja Eglė Ulčickaitė kartu su dalyviais grįžo prie archyvo naudojimo bei atminties sąvokos kūryboje.

 

Gruodžio 9-ąją projektą „Muziejus kaip laboratorija“ vainikavo turiningas baigiamasis projekto renginys – visos dienos patirčių programa. Iš arti susipažindinta su įvairiomis dailės šakomis: tapyba, grafika, fotografija. Ekskursijose po parodas siūlyta turiningai ir smagiai praleisti laiką, o kūrybinėse dirbtuvėse – „laboratorijose“ kursime patiems.

 

 

Partneriai:  Atviras jaunimo centras, Klaipėdos Adomo Brako dailės mokykla, Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakultetas, Socialinių mokslų kolegija, Klaipėdos Vydūno gimnazija, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazija.

 

Projektą „Muziejus kaip laboratorija” finansuoja

Liepų g. 33, LT-92145 Klaipėda
Tel. +370 46 410 412
domsaicio.galerija@lndm.lt