Klaipėdos laikrodžių muziejus įkurtas 1984 m. Pagal savo specifiką tai vienas iš retesnių muziejų ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Muziejuje eksponuojami senovinių kalendorių, saulės, vandens, ugnies, smėlio laikrodžių originalai, modeliai ir kopijos-rekonstrukcijos, XVII–XX a. mechaninių laikrodžių originalai. 1999 m. įkurtas „Laikrodžių muziejaus švietimo centras“. Turima medžiaga leido muziejaus darbuotojams parengti įvairių edukacinių programų. Jos yra tiesiogiai susijusios su mokyklose dėstomų mokomųjų dalykų (istorijos, fizikos, astronomijos, dailės, etnokultūros) programomis.
Laikrodžių muziejaus edukacinės veiklos tikslai yra šie:
- Prisidėti gilinant vaikų žinias, įgytas mokykloje, padėti muziejaus lankytojams suprasti mus supančius gamtos reiškinius, pajusti, koks brangus yra laikas ir kaip jį reikia tikslingai naudoti;
- Ugdyti būsimą muziejaus lankytoją, parodyti, kad muziejus, be įprastų ekskursijų ir esamos ekspozicijos, gali pasiūlyti ir įdomius, vaizdinėmis priemonėmis parengtus užsiėmimus.
Tokie užsiėmimai – tai puikus žinių šaltinis ir didėlė paspirtis mokytojams. Užsiėmimai muziejuje, vykstantys įdomioje, netradicinėje aplinkoje, suteikia moksleiviui naujų įspūdžių, padeda pagilinti žinias, pratina jį daugiau būti muziejaus erdvėje ir vertinti muziejų kaip istorijos ir mokslo šaltinį.
Pamokėlės, praktiniai užsiėmimai ir papildomos informacijos pateikimas vyksta specialiai šiems užsiėmimams įrengtose muziejaus patalpose, Saulės laikrodžių parke, ekspozicinėse salėse.
Ikimokyklinio amžiaus ir pradinių klasių moksleiviams parinktos temos, įvedančios į „laiko“ sąvokos ir laikrodžio pažinimą. Vyresniųjų klasių moksleiviams užsiėmimų temos derinamos su specialiai mokykloms paruoštomis programomis. Edukacinė programa kasmet papildoma naujais užsiėmimais. Siekiama, kad mokiniai muziejuje jaustųsi laisvai, užsiėmimų metu vyktų diskusijos, kad vaikai jaustų skirtumą tarp pamokų mokykloje ir užsiėmimų muziejuje, kur medžiaga pateikiama kitokia forma, panaudojant iliustracijas, vaizdines-demonstracines priemones.
Giedrė Kazonienė, Indrė Macijauskienė