Edukaciniai užsiėmimai su kultūros pasu
(Edukacijos su kultūros pasu gali būti vedamos ir jo neturintiems)
LINIJOS ANT STIKLO
Skirta 1–4 klasėms, pritaikoma ir 5–8 klasėms
Trukmė – 60 min.
Parodoje Lygtis su nežinomaisiais. Lietuvos dailininkai Vokietijoje nuo 1945 iki dabar moksleiviai susipažins su išeivijos dailininkų pamėgtomis skirtingomis grafikos technikomis. Išbandys monotipijos techniką ir sukurs po keletą grafikos darbelių. Kiekvienas monotipijos atspaudas yra unikalus – antro tokio paties sukurti neįmanoma. Taigi monotipijos technika teikia daug galimybių eksperimentuoti. Ši veikla padeda atskleisti vaikų kūrybingumą, lavinti vaizduotę, skatina saviraišką.
EKSPERIMENTINĖS DIRBTUVĖS: ORO TEPTUKAS
Skirta 5–8 klasėms, pritaikoma ir 1–4, 9–12 klasėms
Trukmė – 60–75 min.
Oro teptukais vadiname aerografus, kuriais grafičių (graffiti) meistrai piešia ant sienų. Grafitininkų judėjimas prasidėjo Jungtinėse Amerikos Valstijose, o iš ten pasklido po Europą ir kitus pasaulio kraštus. Diskusijos, ar graffiti yra menas, o gal vandalizmas, netyla jau kelis dešimtmečius. Mieste tikrai esate matę nekūrybiškai dažais nupurkštų grafitininkų inicialų, tačiau gal pastebėjote ir įspūdingų gatvės meno kūrinių? Garsiausių grafičių menininkų darbai brangiai parduodami meno aukcionuose, o grafitininkai drauge su kitomis kultūros organizacijomis rengia legalius gatvės meno festivalius – jų metu miesto erdves ir pastatų sienas puošia milžiniško mastelio kūriniais. Šią techniką savo darbuose naudoja ir tapytojai bei grafikai.
Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai graffiti dailės techniką ir estetinius principus išbandys kurdami savo paveikslus.
PASLAPTYS, KURIAS SLEPIA MENO KŪRINIAI (nuotolinė edukacija)
Skirta 1–12 klasėms
Trukmė – 60 min.
Kviečiame įsijausti į meno paslapčių tyrėjų vaidmenį ir atverti netikėtas kūrinių pažinimo perspektyvas. Užduotys padės moksleiviams, remiantis jų pačių žiniomis ir patirtimi, stebėti, pažinti, suprasti meno kūrinius ir apie juos diskutuoti. Bendradarbiaudami mažose grupėse jie virtualioje galerijoje pagal užuominas ieškos 4–6 skirtingų dailės sričių kūrinių. Atlikdami užduotis lavins kritinį mąstymą, kels atvirus klausimus, ieškos argumentuotų atsakymų; treniruos vaizduotę ir kūrybingumą interpretuodami; naudos pasaulio muziejuose populiarią vizualinio mąstymo strategiją, atliks „lėto žiūrėjimo“ pratimus, išbandys skirtingus klausimų kėlimo būdus. Refleksijoje mokiniai pasidalins, ką užsiėmimo metu pastebėjo įdomaus, sužinojo naujo, prisimins svarbius faktus ir atradimus. Užsiėmimas vyksta „Zoom“ arba „Teams“ platformoje.
A. Goštauto g. 1, LT-01104 Vilnius
Tel. (8 5) 261 6764
kasiulio.muziejus@lndm.lt