Edukacinė programa vidurinių ir vyresnių klasių mokiniams

Dailės ABC: žvelk giliau

 

Prano Domšaičio galerijos ekspozicijose tyrinėsime tapybos, skulptūros ir grafikos kūrinius, ieškodami orientyrų, padedančių geriau suvokti dailės pamokų žinias. Pasitelkę regėjimo, klausos, lytėjimo pojūčius, bandysime ne tik žiūrėti į kūrinius, bet ir juos matyti, mokysimės perteikti savo įspūdžius, diskutuodami apie dailę, o kūrybinėms užduotims atlikti pasitelksime ir naująsias technologijas, ir tradicines dailės priemones.

 

Užsiėmimą galima užsisakyti per Kultūros paso paslaugą: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3608

 

 

Vienas paveikslas – šimtai klausimų

 

Ar tikrai užtenka apie dailės kūrinį pasakyti „gražu / negražu“? Sustokime, įsižiūrėkime taip, tarsi žvelgtume į paveikslą pro padidinamąjį stiklą ir, pasitelkę vizualinio mąstymo strategijų metodą, atsakykime sau – kas vyksta šiame paveiksle? Pamatysime, kiek daug iš pirmo žvilgsnio nepastebėtų dalykų galima rasti kiekviename kūrinyje. O kuriant paveikslų istorijas pratęsiančius kelių kadrų filmukus, pravers ir tradicinės paveikslų dėlionės, ir planšetiniai kompiuteriai.

 

Užsiėmimą galima užsisakyti per Kultūros paso paslaugą: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3911

 

 

Kaip vienas piešinys tampa šimtu estampų

 

Dailininkai grafikai yra tikri burtininkai – iš vieno piešinio jie gali sukurti šimtus atspaudų arba estampų. Apžiūrėję dailininkų išraižytas linoleumo ir metalo plokštes sužinosime, kodėl viena grafikos rūšis vadinama giliaspaude, o kita – iškiliąja spauda. Išbandysime įvairias grafikos technikas ir gudrybes, o ant balto popieriaus lapo grafikos presu atspausime baltą piešinį.

 

Medžiagos ir priemonės: standus popierius, paprasti pieštukai.

 

Užsiėmimą galima užsisakyti per Kultūros paso paslaugą: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2516

 

 

Skulptūros geometrija

 

Tai ne tik puiki proga pamatyti žymaus lietuvių išeivijos skulptoriaus V. Kašubos skulptūras ir reljefus iš gipso, bronzos, švino, bet ir patyrinėti, kaip jose vaizduojamas žmogus. Pasitelkę matematikos žinias, medinius manekenus, išmaniąsias technologijas ir sumanumą, bandysime išsiaiškinti, kaip atsiranda ir keičiasi judesys sustingusioje formoje, kaip medžiaga praranda svorį ir kaip iš statiškų geometrinių dalių sukuriama dinamiška figūra.

 

Medžiagos ir priemonės: spalvotas standus ir baltas plonas popierius, pieštukiniai klijai, žirklės.

 

Užsiėmimą galima užsisakyti per Kultūros paso paslaugą: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2498

 

 

Kreivame veidrodyje

 

Jei dailininkas nutapytų tavo portretą, ar atpažintum jame save? Ar galima pasaulį, kurį nutapė dailininkas, palyginti su kreivu veidrodžiu? Iš kokių paveikslų kompiuteris sudėliojo keistą koliažą? Susipažinę su portreto žanru, jo subtilybėmis, kursime besikeičiančių nuotaikų portretus ir kompiuterinius jų koliažus.

 

Medžiagos ir priemonės: baltas popierius, spalvoti pieštukai.

 

Užsiėmimą galima užsisakyti per Kultūros paso paslaugą: https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3045

 

 

Optinės išdaigos ir apgaulingi paveikslai

 

Dailininkai – tikri iliuzionistai. Jie kuria erdvės įspūdį ten, kur plokščia, gali pradžiuginti ar nuliūdinti vien tik spalvų deriniais, skatina į pasaulį pažvelgti kitaip. Per užsiėmimą pabandysime perprasti dailininkų gudrybes, „demaskuoti“ tapybos burtus ir susikurti trimatį vaizdą baltame lape.

 

Medžiagos ir priemonės: popierius, pieštukai.

 

 

Šešėlių teatro istorijos

 

Ištraukime personažus iš dailės kūrinių! Kaip atrodytų jų šešėliai? Paeksperimentuokime su jais – apšvietę paveikslų fragmentus prožektoriais, atrasime juose netikėčiausius šešėlius, kurie pasakoja keistas istorijas apie paveikslus ir jų kūrėjus. Patyrinėkime!

 

Medžiagos ir priemonės: standus popierius, klijai, žirklės.

 

 

O kas būtų, jei nebūtų…

 

Per meną iki mokslo ir atgal. Dailės kūriniuose pavaizduotos mums įprastos buitinės detalės gali byloti apie didžiuosius išradimus. Sužinoję jų įstoriją ir įtaką mūsų kasdienybei, pasinerkime į vaizduotės labirintus ir kurkime komiksus, kurių veikėjai gyventų ten, kur nėra išrastas ratas ar šakutė.

 

Medžiagos ir priemonės: popierius, pieštukai.

 

 

O tuo metu Klaipėdoje… atsirado Mėmelis!

 

Lietuva turėjo vieną karalių, o kiek jų turėjo Klaipėda? Kuris pavadinimas atsirado anksčiau – „Klaipėda“ ar „Mėmelis“? Kas įkūrė mūsų miestą, kas buvo jo aršūs priešai? Kelionė į mūsų miesto praeitį taps tikru galvosūkiu, kurį išspręsti padės žinios, išradingumas, skaidrių dėlionės, vaidinimai ir pačių pieštas Klaipėdos bokštas, akimirksniu pavirstantis pilimi.

 

Medžiagos ir priemonės: standus popierius, spalvoti pieštukai.

 

 

O tuo metu Klaipėdoje… gimė Simonas Dachas

 

Istorija, kuri yra čia pat… Tegul paslaptinga Teatro aikštės skulptūra padeda pažinti daugiakultūrę senąją Klaipėdą, įtraukia į žodžių dėlionių žaidimus ir bandymus rašyti gotikiniu šriftu Simono Dacho eiles.

 

Medžiagos ir priemonės: baltas standus popierius, tušas.

 

 

Damos ir džentelmenai. Miesto mados

 

Miniatiūrų ekspozicijoje rodoma daug keistų daiktų, kurių paskirties ir pavadinimų šiandien nebežinome. Trys ryškiausi Europos mados istorijos laikotarpiai – viduramžiai, barokas, XIX a. – atskleis mums dar daugiau aprangos keistenybių. Parinksime naujus istorinius drabužius galerijoje eksponuojamų paveikslų veikėjams, pasipuošę praeities aprangos detalėmis kursime gyvuosius paveikslus, o pasitelkę interaktyvią lentą surengsime tikrą žinių mūšį.

 

 

 

EDUKACINIAI MINITURAI

 

Prano Domšaičio galerijos ekspozicijoms apžiūrėti gali prireikti kelių valandų. Todėl kviečiame į nedidelius edukacinius turus, kuriuose nagrinėsime vieną temą arba vieno dailininko kūrybą. Miniturus paįvairins užduotys edukacijų stotelėse.

 

Temos:

 

Tapytojo Prano Domšaičio kūryba ir XIX a. pabaigos–XX a. pradžios dailės kryptys

 

Skulptoriaus Vytauto Kašubos kūryba

 

Dailės žanrai tapyboje, grafikoje ir skulptūroje

 

Kaip lietuvininkai darbus dirbo: nuo kopininko iki pelkininko

 

 

 

Edukaciniai užsiėmimai vyksta Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33, Klaipėda) pirmadieniais–penktadieniais nuo 10 iki 16.00 val., vedami grupėms (10–25 asmenų), trukmė – iki 1 val.

 

Vieno edukacinio užsiėmimo kaina moksleiviui – 1 Eur. Pedagogai, lydintys mokinius į užsiėmimus, lanko nemokamai.

 

Užsiėmimai pritaikomi specialiųjų poreikių mokiniams.

 

Informacija teikiama ir užsakymai priimami tel. (8 46) 410 421, el. paštu domsaicio.edukacija@lndm.lt

 

https://www.facebook.com/domsaicio.galerija/

Liepų g. 33, LT-92145 Klaipėda
Tel. / faks. (8 46) 410 416; tel. (8 46) 410 412
domsaicio.galerija@lndm.lt