Edukaciniai užsiėmimai vidurinių ir vyresnių klasių mokiniams

Dailės ABC: žvelk giliau

 

Prano Domšaičio galerijos ekspozicijose tyrinėsime meno kūrinius, ieškosime orientyrų, padedančių geriau suvokti dailės pamokų žinias. Pasitelkę regėjimo, klausos, lytėjimo pojūčius, bandysime ne tik žiūrėti į kūrinius, bet ir juos matyti, mokysimės perteikti savo įspūdžius diskutuodami apie dailę, o kūrybinėms užduotims atlikti pasitelksime ir naująsias technologijas, ir tradicines dailės priemones.

 

 

Vienas paveikslas – šimtai klausimų

 

Ar užtenka apie dailės kūrinį pasakyti „gražu / negražu“? Stabtelėkime, įsižiūrėkime taip, tarsi žvelgtume į paveikslą pro didinamąjį stiklą, ir, pasitelkę vizualinio mąstymo strategijų metodą, atsakykime, kas vyksta šiame paveiksle. Pamatysime, kiek daug iš pirmo žvilgsnio nepastebėtų dalykų galima rasti kiekviename kūrinyje. O kuriant paveikslų istorijas pratęsiančius kelių kadrų filmukus, pravers ir tradicinės paveikslų dėlionės, ir planšetiniai kompiuteriai.

 

 

Optinės išdaigos ir apgaulingi paveikslai

 

Dailininkai – tikri iliuzionistai. Jie kuria erdvės įspūdį ten, kur plokščia, gali pradžiuginti ar nuliūdinti vien tik spalvų deriniais, skatina į pasaulį pažvelgti kitaip. Per užsiėmimą pabandysime perprasti dailininkų gudrybes, „demaskuoti“ tapybos burtus ir pratęsti paveikslą, matydami tik mažą jo fragmentą.

 

Medžiagos ir priemonės: baltas popierius.

 

 

O tuo metu Klaipėdoje… atsirado Mėmelis!

 

Lietuva turėjo vieną karalių, o kiek jų turėjo Klaipėda? Kuris pavadinimas atsirado anksčiau – Klaipėda ar Mėmelis? Kas įkūrė miestą, kas buvo aršūs jo priešai? Kelionė į miesto praeitį taps tikru galvosūkiu, kurį išspręsti padės žinios, išradingumas, skaidrių dėlionės, vaidinimai ir pačių pieštas Klaipėdos bokštas, akimirksniu pavirsiantis pilimi.

 

 

Apie dailės žanrus. Portretas

 

Galerijoje pamatysite daug portretų. Kodėl vienuose žmonės šypsosi, o kituose – liūdni? Gal jie, kaip ir mes, daug ką išgyveno? Kaip dailininkas portrete turi perteikti žmogaus charakterį, pomėgius? Daug mįslių, kurių bent dalį pabandysime kartu įminti šio užsiėmimo metu.

 

Medžiagos ir priemonės: baltas plonas popierius, spalvoti pieštukai.

 

 

Spalvų pasaulyje

 

Nuo spindulio iki potėpio – spalvų spektras labai platus! Mokslininkų atradimai taps įkvėpimo šaltiniu kūrybai, o tapybos kūriniai – rimtais „spalvosūkiais“, kuriuos išsprendę pažinsime nuostabų spalvų pasaulį.

 

 

Įženk į paveikslą. Dailė interaktyviai

 

Žaisdami ir rimtai tyrinėdami, mokysimės analizuoti tapybos kūrinius ir pagrindinę jų raiškos priemonę – spalvą. Pasitelkę interaktyvią projekcinę sieną „įžengsime“ į paveikslus ir stebėsime, kaip žmogaus figūra daro įtaką virtualaus paveikslo erdvei ir kaip paveikslo erdvė keičia mus. Nagrinėdami tapybos kūrinio kompoziciją, figūros ir aplinkos santykį, drąsiai „skaidysime“ paveikslus, keisime jų dalis ir veikėjus.

 

Medžiagos ir priemonės: baltas plonas popierius, spalvoti pieštukai arba flomasteriai.

 

 

Kaip vienas piešinys tampa šimtu estampų

 

Dailininkai grafikai yra tikri burtininkai – iš vieno piešinio jie gali sukurti šimtus atspaudų arba estampų. Apžiūrėję dailininkų išraižytas linoleumo ir metalo plokštes sužinosime, kodėl viena grafikos rūšis vadinama giliaspaude, o kita – iškiliąja spauda. Išbandysime įvairias grafikos technikas ir gudrybes, o ant balto popieriaus lapo grafikos presu atspausime baltą piešinį.

 

Medžiagos ir priemonės: akvarelinis popierius.

 

 

Rankų darbo popierius

 

Užsiėmime sužinosime, kas ir kada išrado popierių, ir gaminsime jį taip, kaip tai buvo daroma prieš kelis šimtus metų. Naudodami įprastas priemones, suteiksime popieriui įvairių spalvų ir paviršiaus faktūrų.

 

Medžiagos ir priemonės: minkštas ruloninis popierius, įvairios dažomosios arbatžolės ir prieskoniai.

 

 

Batikos raštai

 

Sužinoję, kas ir kada išrado batikos techniką, dažysime ir marginsime audinius taip, kaip tai buvo daroma prieš kelis šimtus metų. Išbandysime rištinę batiką, kurios rezultatai nenuspėjami ir puikūs.

 

Medžiagos ir priemonės: plonos šviesios medvilnės skiautės, kanceliarinės gumytės, įvairios dažomosios arbatžolės ir prieskoniai.

 

 

Raidė ir dėmė. Kaligrafija ir koliažas

 

Teksto rašymas yra sistemingas, reikalaujantis kantrybės ir kasdienio darbo. Kurdami šriftų ir faktūrų kompozicijas, pasitelksime laikraščių ir žurnalų šriftus bei naudosime savo kurtas faktūras. Plačiu teptuku ir plona plunksna eksperimentuosime potėpiais, tekstūromis, ieškosime, kaip tarpusavyje dera linijų storiai ir žaismės tarp linijos ir dėmės, lyginsime raidžių dydžių santykį, skirsime dėmesį ritmui ir harmonijai. 

 

Medžiagos ir priemonės: popierius, tušas, laikraščiai ir žurnalai.

 

 

 

 

Edukaciniai užsiėmimai vyksta Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33, Klaipėda)

Darbo laikas: pirmadieniais–penktadieniais 9.00–16.00, trukmė – iki 1 val.

Užsiėmimo kaina vienam mokiniui – 3 €, suaugusiajam – 5 €; šeimai pagal išankstinę registraciją – 6 €.

Virtualus edukacinis užsiėmimas grupei – 20 Eur.

Ikimokyklinukai, našlaičiai ar tėvų globos netekę vaikai, neįgalieji ir juos lydintys asmenys užsiėmimus lanko nemokamai.

Užsiėmimai vedami, atsižvelgiant į dalyvių amžių bei pritaikomi specialiųjų poreikių dalyviams.

Priemonės, reikalingos užsiėmimams, aptariamos užsakymo metu.

Informacija teikiama ir užsakymai priimami tel. (8 46) 410 421 arba el. paštu domsaicio.edukacija@lndm.lt

 

Liepų g. 33, LT-92145 Klaipėda
Tel. +370 46 410 412
domsaicio.galerija@lndm.lt