Paroda „Kolekcionuojant hitus: kūriniai ir garso takeliai iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos“

2018 m. balandžio 13–birželio 17 d.

Parodoje siūloma pažvelgti į „Lewben Art Foundation“ kolekcijos kūrinius ir jiems įvairių Lietuvos muzikantų, muzikos grupių bei garso menininkų sukurtus garso takelius, mąstant apie populiarumo reiškinį kultūros lauke. Parodoje „Kolekcionuojant hitus“ nepateikiami atsakymai, nesprendžiamos problemos ir nedaromos išvados. Čia klausiama, keliamos hipotezės, pastebimos bei apmąstomos populiarumo reiškinio mene situacijos ir reikšmės. Kitaip tariant, ši paroda yra diskusijos apie populiarumą moderatorius.

 

Keičiantis laikotarpiams ir politinėms, ekonominėms, socialinėms situacijoms bei patiems meno žiūrovams, kinta ir meno vertės bei populiarumo suvokimas. Mąstant apie populiarumo reikšmes ir skirtingais laikotarpiais sukurtus meno kūrinius, paranku juos suvokti kaip savotiškus moderniuosius mitus (R. Barthesas), socialinėje aplinkoje aptinkamus objektus, deformuojančius prasmę, iškraipančius regimojo pasaulio vaizdą ir nusakančius, kaip matyti bei suvokti dalykus. Parodoje klausiama: ar meno kūrinys yra šių laikų modernusis mitas? Ar vertė yra tolygi populiarumui? Kaip populiarumą suvokia patys vizualiojo meno / muzikos lauko veikėjai? Ar populiarumas (ne)nužudo meno kūrinio? Kaip menas aktualizuoja įvairias socialines, politines problemas, atkreipdamas į jas dėmesį? Arba kaip tos pačios socialinės ir politinės problemos pasitelkiamos kaip meno kūrinio populiarumo ir vertės garantai? Ar menas tikrai tampa tikrų tikriausia alternatyvia valiuta, kuri neretai yra stabilesnė už „tikrąsias“? Galų gale, kas lemia, kad vienu ar kitu metu vienas ar kitas kūrinys arba meno lauko reiškinys, žanras, medija staiga tampa trending?

 

Mąstant apie įvairias vizualiojo meno populiarinimo bei aktualizavimo strategijas, parodoje „Lewben Art Foundation“ kolekcijos kūriniai jungiami su garso menu ir muzikos industrija, kuri visuomenėje su populiarumo terminu siejama kur kas dažniau nei vizualusis menas. Taigi dalyvauti parodoje buvo pakviesti įvairiems muzikos stiliams atstovaujantys Lietuvos muzikantai, kompozitoriai ir garso menininkai.

 

Organizatoriai: „Lewben Art Foundation“, Lietuvos dailės muziejus, Nacionalinė dailės galerija

Kuratorės: Ugnė Bužinskaitė, Danutė Gambickaitė

Koordinatorės: Indrė Tubinienė, Giedrė Marčiulaitė, Ieva Šlechtavičiūtė

Menininkai: Knut Åsdam, Adomas Danusevičius, Kostas Dereškevičius, Pranas Gailius, Vincentas Gečas, Ugnius Gelguda, Petrit Halilaj, Alfredo Jaar, Patricija Jurkšaitytė, Vincas Kisarauskas, Lazar Krestin, Vitas Luckus, Mindaugas Lukošaitis, Jurgis Mačiūnas, Helen Marten, Mohamed Namou, Marija Teresė Rožanskaitė, Šarūnas Sauka, Augustinas Savickas, Augustas Serapinas, Vincent Slendzinski, Antanas Sutkus, Indrė Šerpytytė, Povilas Ričardas Vaitiekūnas, Kęstutis Zapkus, Antanas Žmuidzinavičius

Garso takelių autoriai: Rokas Beliukevičius, Arturas Bumšteinas, Freaks on Floor, Vytautas V. Jurgutis, Giedrė Kilčiauskienė, Žygimantas Kudirka-Mesijus ir Adas Gecevičius (Vilniaus energija), Andrius Mamontovas, Migloko, Solo Ansamblis, Sheep Got Waxed, Without Letters

Parodos architektūra  „IMPLMNT architects“

Dizainerė Laura Grigaliūnaitė

 

Rėmėjai: „Lewben Group“, „Enercom Capital“, „Strategy Labs“, „Nordgain“, „Lewben Investment Management“, „Porsche Centras Vilnius“, „Ellex Valiunas“, „Orion“, Živilė ir Jonas Garbaravičiai, Lina ir Tomas Kučinskai, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba

Partneris  „JCDecaux“

Draugai: Sakada, Rytis Šeškaitis, „Alucobond“

Informaciniai rėmėjai: 15min.lt, „7 meno dienos“, artnews.lt, „Echo Gone Wrong“, lewbenart.com, daile.lt, ndg.lt, ldm.lt

 

Konstitucijos pr. 22, LT-08105 Vilnius
www.ndg.lt